LA MÀGIA DEL NOU CURS

Blog Acompanyament Familiar

Va arribar el setembre, el mes més mogut de l’any. Vaja!, diràs, tan fort no va la cosa, no? Bé, doncs deixa’m dir-te que el que portem de mes -a penes una setmana mentre escric aquestes línies- he rebut més consultes sobre acompanyament familiar, que en els mesos preceders (sense comptar Agost, és clar!).

Setembre és el mes en què el sistema neoliberal es reactiva: escola, compra de llibres, consum de tota mena: roba, xandall, bates, sabates, motxilla, etc. No sóc economista i no he mirat les estadístiques de vendes, però m’inclino a pensar que si el setembre mou tant, alguna raó ha de tenir per existir al calendari.

Per a moltes és el mes de recuperar el ritme, el compàs que tant us col·loca i us ajuda en el vostre dia a dia: nens escolaritzats, rutina, horaris, feina… i si!, hi ha a qui tot això li proporciona un ancoratge i li dóna seguretat.

Per moltes altres, és el mes que recorda que no som lliures, que hi ha unes obligacions, uns tempos que moltes vegades no marquem nosaltres: trànsit, retards de trens, cues, presses, matins estressants, nits curtes, etc.

Siguis del sector que siguis, m’agradaria que poguessis començar aquest nou curs escolar (on els serveis de transport públic i horaris comercials recuperen la seva “normalitat”) recordant una cosa important:

  • Cada mes és únic; Setembre existeix al calendari i és un mes com qualsevol altre. Igual que al desembre arriben el Nadal, al maig el “dia del treball”, ja que al setembre tenim la “moguda escolar i laboral”. Si tractem de prendre’ns els esdeveniments com allò que són: esdeveniments -i no condemnes o regals-, podrem tolerar molt més cadascun dels nostres mesos solars.
  • L’estiu va passar i deixa lloc a la tardor. També les estacions ens permeten reconnectar amb la ciclicitat de la nostra vida. Després de l’expansió d’un mes on el clima convida a fer-ho, convé que, al seu ritme, vagi arribant la tardor per recordar-nos que, igual que per fora, podem viure cap a dins.
  • Aquest és un mes d’inicis. Pots aprofitar l’impuls que genera Setembre -molt més que el gener diria jo- per projectar noves metes i objectius que tinguis per a aquest cicle que comença. Et ve de gust formar-te? Fer més esport? Organitzar-te millor? Cuidar-te més? Dóna’t uns dies per pensar-ho i compromet-te amb el que somies. Veuràs que de gust et sents amb el pas dels dies!
  • Setembre és un moment en què el vincle amb els teus fills es torna a fer més present. Aquesta rutina de què parlava posa de manifest la necessitat de límits i mirada de què sempre parlo. A l’estiu -ja sigui perquè ens hem relaxat, perquè hi ha hagut campaments, avis, el poble, etc.- tendim a estar més laxes amb relació a la criança. En molts casos això pot ser molt positiu -sobretot si ets una mapadre rígida i estricta-; en altres, per contra, pot ser difícil tornar a recuperar aquests tempos, aquests pactes familiars i aquest flow que abans de la bogeria d’agost es respirava a casa.

Sigui com sigui la teva realitat aquest mes, t’animo que sempre mantinguis la il·lusió davant els canvis i el cor obert per continuar creixent amb els teus nens.

Bona reentré!

Elisenda Pascual

Compartir:

Artículos relacionados

Quan arriba la tempesta

 Infants i adults aprenent atravessar les nostres tempestes interiors Hi ha èpoques en què visc enmig d’un camp de batalla. Com si, en qualsevol moment,

Habitant un lloc sense nom

Relat d’una maternitat dissident Fa dos anys vaig començar a formar part d’una família no normativa i em vaig sentir molt perduda. Tot i que

Natura i salut mental infantil

(re)Naturalitzar la vida familiar a la ciutat Vivim envoltats de pantalles, asfalt i espais artificials. Passem gran part del dia en interiors: a casa, a

Contacta